Thursday, 20 June 2013

Bedak Tanaka original from Myanmar

Salam Beautiful...
 
Zureen dah ada stok Bedak Tanaka 110gm..direct from Myanmar..
So marilah order dgn Zureen..
 
Hanya RM30
 
Zureen ada kaler hijau je buat sementara waktu...cepat order sebelum kehabisan..
 
Harga
Hanya RM30 utk 110 gm

SMS/Whatsapp Zureen
019-3082991
013-3561085
 
 
 

 
 
 

 
 
 
Kalau nak feeling ala ala Nora Danish ble cuba. Cooling & very refreshing. Cuba la sendiri kalau nak tau sensasinya.murah je pulak tu.

Apakah itu Tanaka??





Apa kata mereka tentang kesan kayu Tanaka:


Pada mulanya, saya tidak pernah tahu tentang keistimewaan kayu ini hinggalah seorang wanita memperkenalkannya kepada saya. Beliau menyarankan agar saya memakai kayu ini untuk menghilangkan jerawat yang banyak di muka saya. Saya mengalami masalah jerawat sejak berumur 14 tahun lagi.

Rasa rendah diri sangat bila tengok kawan-kawan yang licin. Jerawat saya makin lama makin teruk.Merah-merah dan bernanah. Tangan pulak gatal je nak picit. Orang kata kalau makan tak jaga memang susah nak control jerawat. Tapi nak buat macamana, saya ni pantang nampak, semua yang dilarang makan itulah yang saya makan. Jadi jerawat saya tak hilang-hilanglah. Bila saya sudah habis belajar di Universiti, saya duduk serumah dengan seorang kawan yang bermasalah macam saya juga. Nak dijadikan cerita, kami berdua pergilah satu klinik tu.

Kawan saya tu kata, doktor di klinik tu pernah beritahu dia, yang dia boleh berikan rawatan yang paling baik untuk hilangkan jerawat tapi kosnya tinggilah sikit. So bila kawan saya dah ada duit, dia pun ajak saya pergi klinik tu. Sampai di klinik doktor tu berikan injection dan beri pil. Tak pasti pil apa. Mungkin antibiotik. Nak tahu apa terjadi selepas 2 -3 hari makan ubat tu, jerawat kawan saya jadi lebih teruk. Dari jerawat biasa-biasa dah bertukar jadi bernanah-nanah.

Pada mulanya cuma bahagian muka, tapi tetiba bahagian badan pun ditumbuhi jerawat bernanah. Memang marah gila kawan saya. Sampai saya dengan kawan saya rasa macam nak bakar je klinik tu. Tak puas hati betul...tapi takla kami bakar..Bila saya dah ada kerja dan ada duit saya pun jumpa doktor lain pula untuk rawat jerawat saya.

Rawatan yang diberi sama juga, iaitu antibiotik. Makan la antibiotik tu. Tapi tak berhasil juga. Cuba itu, cuba ini, dari yang berharga belasan ringgit hingga ratusan ringgit. Semua tak berhasil sampailah saya dah kahwin.

Akhirnya, saya diperkenalkan pula dengan kayu tanaka oleh seorang wanita warga asing. Beliau menceritakan kebaikan memakai esen dari kayu ini. Dia telah menggunakan esen Tanaka ini untuk menghilangkan jeragat di mukanya. Kata beliau, hasilnya sangat memberangsangkan. Beliau mengatakan,untuk menghilangkan jerawat kita hanya perlu memakainya lebih kurang dalam 2 hingga 3 minggu untuk melihat kesannya.

Lalu saya mencuba. Betul katanya. Lebih kurang 2 minggu saya menggunakan esen ini, jerawat saya hampir hilang kesemuanya. Adik- beradik pula asyik bertanya bagaimana kulit saya yang berjerawat dulu boleh hilang

. Sekarang, masing-masing mencubanya. Dan sekarang saya nak berkongsi dengan pembaca blog saya ini pula. Manalah tahu kalau-kalau ianya mujarab untuk anda pula. Kayu tanaka ni bahan semulajadi. Jadi tak perlu khuatir tentang risikonya, INSHAALLAH.

Kayu Tanaka inilah akhirnya yang menjadi ubat paling mujarab bagi saya menghilangkan jerawat. Insyaallah jika saya ada jumpa gambar saya masa ada jerawat dulu, saya akan uploadkan disini. Kalau tak de maaflah. Juga gambar saya kini yang tak ada jerawat.

Bekas jerawat lubang-lubang je yang tinggal.Harga kayu ni mahal ke? Tidak. Harganya pula pasti semua mampu untuk membelinya. Jika digunakan setiap hari, ianya boleh tahan hingga 2 hingga 3 bulan malah bertahun-tahun kalau jarang-jarang memakai. Jika kulit kayu tersebut telah habis jangan dibuang kerana bahagian batangnya juga boleh digunakan sebagai bedak biasa. Jangan risau kalau anda tak habis pakai kerana kayu ini tiada tarikh luputnya. Macam saya, saya hanya gunakan bila jerawat tumbuh. Bila dah ok saya berhenti pakai. Mudahkan..Sekarang kayu tanaka sudah di komersialkan menjadi bedak yg mudah dipakai..inilah die BEDAK TATE!! Cubalaa pasti puas hati (^_^)

SUMBER DARI BLOGGER


Bedak ini juga boleh disapu pada bahagian - bahagian badan yang kasar

tengok la, mereka memang asah sendiri kayu tanaka ni..

kalau pergi Myanmmar jumpa orang pakai bedak sejuk ni merata- rata jangan lah pelik yee..hehe dah memang tradisi


Kulit pokok Thanaka itu, ia didakwa, bertindak sebagai.
Astringen, antiseptik dan pelindung matahari

Kayu Tanaka ini sememangnya sudah terkenal sejak dahulu lagi di kalangan masyarakat luar. Ianya dipercayai boleh digunakan untuk tujuan melembutkan dan mencerahkan kulit muka.

Pada suatu masa dahulu, kayu Tanaka ini digunakan oleh golongan kerabat diraja disana untuk mencantikkan kulit. Dipercayai kayu Tanaka ini berfungsi untuk melindungi kulit daripada pancaran matahari yang terik.

Ia juga dapat menyejukkan, menyerap lebihan minyak dan menyerap peluh. Menariknya, kayu Tanaka ini mempunyai pelbagai fungsi. Setakat ini belum ada kajian saintifik lagi mengenai kayu ini. Tetapi di Malaysia sudah ada syarikat kosmetik yang menggunakan kayu Tanaka ini sebagai asas dalam kosmetik mereka.Tidak ketinggalan, negara seperti Singapura, Filipina dan Thailand sudah tidak asing lagi dengan bedak Tanaka.

Di Malaysia, Kosmetik berasaskan kayu Tanaka telahpun diiklankan di dalam kaca televisyen. Jika tidak salah nama kosmetik itu ialah Bio Essense Tanaka White.Yang tidak ada dalam iklan pun banyak juga.

Menurut masyarakat Myanmar, kulit kayu inilah yang mujarab digunakan sebagai petua untuk merawat dan mencantikkan kulit muka mereka. Tidak kira jenis kulit sensetif, normal, kombinasi, semuanya boleh menggunakannya tanpa was-was.Boleh juga digunakan kepada bayi baru lahir.Ianya tidak memudaratkan kulit.Kita lihat senario sekarang, ramai orang ingin kelihatan cantik dengan cepat tetapi produk yang digunakan semuanya mengandungi bahan kimia yang berbahaya.

Memang nampak cantik pada mulanya tetapi lama kelamaan kulit menjadi rosak. Jadi lebih baiklah kita sebagai pengguna bijak cuba beralih kepada bahan semula jadi seperti Kayu Tanaka .

Kayu Tanaka ini, diasah di atas batu untuk menghasilkan esen yang berwarna coklat seperti foundation yang boleh kita perolehi di pasaran. Esen itulah yang disapukan ke kulit muka. Setelah kering di muka, warna coklat itu terus berubah menjadi kekuningan.

Tetapi ianya nampak seperti kita memakai bedak sejuk. Boleh diratakan ke muka dengan menggosoknya sehingga rata seperti kita memakai bedak. Adalah lebih baik bagi orang yang berjerawat memakainya dengan tebal di muka pada waktu malam. Seperti memakai MASKER.





 
 
 
Harga
Hanya RM30 utk 110 gm

SMS/Whatsapp Zureen
019-3082991
013-3561085


2 comments:

  1. Bedak ni kalau lelaki pakai sesuai tak nak hilangkan jerawat?

    ReplyDelete
  2. Hi..ye lelaki pun sesuai pakai..utk hilangkan jerawat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...